Friday 6 February 2009

Become a Trumpeter


今天真高兴!我的trp竟然上到高音呢!真没有白费我那么久以来的苦练啊!
很想第一时间告诉那只狮子,想不到我可以在那么短的时间内达到我要的东西。虽然还不是那么的好,但至少进步了不少。

感觉上我好像爱上了trp(对不起啊,狮子,跟你抢乐器)。但也可能是因为刚接触它,所以才会觉得很新鲜吧!现在我好享受用trp来练习的日子。好想每一天都把它带回家,把它带在身边。但也不敢那么厚脸皮啦,毕竟不是我主修的乐器!。。。哎,真是悲惨。。。

看了那套《金色琴弦》后,心里就有点羡慕剧中的女主角,她主修小提琴,每天都带着她的小提琴,寸步不离。羡慕她能在任何时候都可以拿出来练习。也羡慕那小提琴只属她一人。因为那是魔法小提琴,所以就只有她一个人拥有。(要跟我借来看吗?正版哦!)

自从接触trp后,就有一种想征服它的感觉。于是就拼了命的去练习。嘻嘻!

今天练习时,和一位trp的女生一起吹奏,想不到才第一次和她一起合奏,就默契十足。我们俩都吹得好尽兴,更令我喜欢这乐器了。我可以把它带在身边吗?

哈哈,考试即将到来,我得好好加油了,就告一段落吧。

3 comments:

  1. actually, i heard other people told me b4, it is nt suitable 4 a person 2 play different type of instrument in de same time, bcoz last time i aso play many instrument in de same time, den my trombone din improve 4 a long time, n bcum worse, bcoz learning different type of instrument on de same time, wil make de person's embouchure keep on changing, den later cant play well at all instrument... better stop dis, if nt ur Euphonium wil bcum worse... if u 1 learn trumpet, den u hv 2 put down ur Euphonium 4 a while, at least 3 months, in dis time, focus on trumpet... better b careful... dis is juz my suggestion...

    ReplyDelete
  2. thanks for your suggestion,i also know this problem.but now the problem is,trp got no enough people to play.so sir called me and another 3 people go to learn trp.
    i got think of that,i think i will not regret to learn the trp,because i alr f5,and i just keep trying my best to play it well.
    i will be careful.i m not saying i want give up eup,but i also want to push myself to become a good trpter,play it as well as possible.now i just trying my best la,to do something that difficult to do,like learning 2 type of instr at the same time.because i like trp,also like my eup.

    ReplyDelete
  3. 啊!
    我要看!我看到一半罢了...
    你在哪里买的?
    做么我找不到的?

    ReplyDelete