Sunday 22 July 2018

My little colleagues

Been working in this Company for 4 years. The greatest thing I have earned was the moment spent with them in the past 4 years.

Frankly speaking, though there is much OT needed, I am still be fond of my Company's culture, mainly because of less politics among colleagues. Other than working together, we can hang out together; we fight against stress and we shared happiness; we encouraging and comforting each other. I have gained a bunch of good friends during the past 4 years.

Time flies, peoples join and leave. I have used to it. Nevertheless, I used to hide my emotion rather than show to others. People always ask, someone last day soon, do you feel sad? Yes, I am. I feel damn sad to lost a colleague who has been working together for so long. Meanwhile, I could not do anything to retain them. There is one day, we will be staying apart and I know, this is the rule, the rule that we could not change. That's why I hide it up, perhaps just let the hidden emotion collapse in one time in future.

I felt sad for those who have left or leaving. My motivation to work had been declined after they left. But very soon there is a gang of "big child" came into my world. They brought me another vitality. They are cute, active and funnies. They will plan some activities and fulfill it.

The moment spent with them enables me to temporarily forgo the negativity. It lefts with laughter and joyfulness. Most of them are energetic and it made me feel the same way.

I could not imagine there is one day when we have to stay apart from each other. Tell myself not to overthink, all I have to do is to treasure the current moment.

I have always be grateful for the peoples I met here. Grateful for their kindness and helpfulness.

I am looking forward for the next outing or next activities that we gonna work it out together. I believe it will be one of the sweet memories between you and me and is worth to recall for the rest of my life.

Last and only thing that I want to say, great to meet every one of you here, great to have you in my working life.
     


在此公司工作迈入第四年,和同事间相处的时间和共度的时光相信是我这四年多来最大的收获。

其实我真的蛮喜欢我们公司的Culture。除出工作的性质不说,人事都不复杂。很难得可以由同事转变成好友甚至于知己。很难得除了可以一起共事,还可以一同出去郊游。可以一起分担工作压力,也可以一起分享喜怒哀乐,诉说心事。感觉这四年来,收获了不少好友。

四年很快。当中人事也不停变动。我从悲伤与不舍转变成麻木。但更多的是把不舍的情绪压抑了下来。常常会被问,谁谁谁快要last day了,你会伤心吗?你会不舍得吗?我会。以我的个性,同我相处过的每个人我都会万般不舍。可是我却做不了什么,毕竟所有的相聚必定会有分离的一天。我只能微笑带过。叫自己不去想,把情绪留在最后吧。

前阵子会伤心,会感叹几年来与我同gang的同事们陆陆续续的走了。的确,没有了他们与我一同打拼的日子,对工作的期待也减少了一半。慢慢的,一群大小孩走进了我的圈子。他们带给我不一样的活力。和他们相处时常会有许多有趣又经典的画面出现。他们也蛮活跃的。平常聊天时提到一些活动,他们也会一一规划让大家去实践。

和他们相处的时光会让我暂时忘却负面的情绪。因为他们的世界很简单,对工作可能也还不需要背上太大的责任,因此工作态度也不会太负面。和他们一起相处会感觉他们真的很年轻,这是年轻人应该有的活力。

感情深了也更不敢想象离别的日子。只能珍惜当下吧。

很感谢在工作的道路上遇见的每一个人,没让我这几年白白的过。很感谢遇到一群那么好的人,理智又不会计较,没有心计且热心帮忙。

他们慢慢的走进了我的心里。我会期待我们接下来说好要一起完成的每一个活动和每一件事。因为那是我们之间甜蜜的回忆,也会是我往后人生中值得一再回忆的事情。

只想说,感恩有你们,有你们真好。

2 comments: